tirsdag 17. april 2012

Netvibes Informasjonsnav

Jeg har laget meg informasjonsnav, en netvibes hvor jeg lagt inn RSS leser linker som er til interesse for meg. Dette er en smart måte å samle mye og ny informasjon på synes jeg. Ved å legge til RSS slipper jeg å gå inn på mange nettsider for å finne informasjon om forskjellige emner. Alt blir samlet på Netvibes siden.  Her har jeg lagt inn naturfag sider, sciencesider, blogger og miljøsider. Ved å gå inn her ser jeg hva som er nytt til enhver tid. Kult.
Da er det viktig at en lærer seg til å bruke denne siden og legger den som favoritt, slik at den blir brukt slik det er tenkt.
Hvordan man kan bruke i skole sammenheng er jeg kanskje mer usikker på. Det må eventuelt være i prosjekter hvor man skal finne mye stoff om et enkelt emne. Da kan det være mulig å la elevene få sette opp sin egen RSS - leser, men læreren og eleven må utforske og organisere informasjonen sammen slik at stoffet blir knyttet til et bestemt tema i et prosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar