søndag 27. november 2011

Regneark

Jeg husker når jeg skulle starte på nettstudiet tenkte jeg at det skulle bli gøy å lære noe om regneark (excel). Nå har jeg fått prøve en liten smakebit og skjønner at dette er nok et emne som en må bruke en del tid på å sette seg inn i.  I skole sammenheng har jeg bare brukt ferdige opplegg. Som foreksempel når kartleggingsprøver skal føres inn for å sjekke resultater. Mattehefte Abakus for 3. klasse har en liten veiledning i hvordan du kan lage søylediagram. Ellers er nok regneark mer brukt oppover i klasse trinnene. Her kan det brukes i naturfag under forsøk og i matte fag. I vår kommune er ikke pc tilgang vært den aller beste derfor har ikke elever fått anledning til å bruke digitalt verktøy til regneark. Det har nok også sammmenheng med at det er få lærere som har behersket emnet godt. Kommunen er i" start gropa" med fronter da øker interessen med å bruke digtale verktøy mer i undervisningen. Dette er kjempeviktg for elevene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar